T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb

Ett gäng från tumba som utövar airsoft
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Taktik! hur ska vi bli grymma?

Gå ner 
+10
Gorolainen
wiss
chrill
skytten
hebbe
Xinned
Sargeswe
Axel
Gusten
Gurra
14 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 8:20 pm

Dennis sa:
"Jag tänker inte utbilda utan vi måste försöka komma överens med vad vi ska bli bättre på. Om någon drar upp någon sida så kan vi diskutera vad man vill eller behöver för att vi ska äga andra lag."

så nu är det på tiden att detta diskuteras! Smile
i våran skog är vi alla kungar... vi kan "ställerna"
men som vi märkte i lördags så vart iaf jag överumplad av spelet!
vi var splittrade och spelet vart därefter...

så nu måste vi prata ihop oss och hitta våra platser, strategier ja allt som har med spelet att göra Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 8:28 pm

Som dennis sa , han vill inte o definitivt ska inte behöva leda oss, vi ska kunna leda varandra till framgång.
Vi måste lyssna mer på varandra o våga säga till , våga ta kommandot.

Som dennis också sa , vi får peka ut någon varje gång så alla får prova på att leda så kanske vi hittar någon som kan.
Vi ska absolut inte bara köra solo , för då går det som det går , ifall vi arbetar i grupp så klarar vi oss
gruppen ska inte handla om 5 individer det ska handla om 1 enhet 1 liv som står på spel.
Till överst på sidan Gå ner
Axel

Axel


Antal inlägg : 74
Join date : 09-09-24
Age : 32
Ort : Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 8:34 pm

Detta tycker jag låter som en bra idé. Eftersom några av oss t.ex. mig, nicke, crippa har inte sådan stor erfarenhet av stora airsoft och vet inte riktigt hur vi ska agera för att slå de bättre motståndet. Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 8:38 pm

Jag har en ide att vi borde ju kunna köra som team death matches fast med små grupper (typ5 on 5) och en i varje grupp blir utvald att testa på att va grupp befäl. Så kör man på några relativt små banor så det blir mkt action och "befälen" i grupperna måste ta olika beslut för att just deras grupp ska bli de segrande. Det är bara en vild ide jag precis fick men man kanske kan testa på det i alla fall? Eller vad säger ni? Smile


(EDIT:Kom gärna med ideer och åsikter i fall ni vill förbättre nått i det förslaget som jag just gav)


Senast ändrad av Sargeswe den tis sep 29, 2009 8:43 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Axel

Axel


Antal inlägg : 74
Join date : 09-09-24
Age : 32
Ort : Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 8:40 pm

Sargeswe skrev:
Jag har en ide att vi borde ju kunna köra som team death matches fast med små grupper (typ5 on 5) och en i varje grupp blir utvald att testa på att va grupp befäl. Så kör man på några relativt små banor så det blir mkt action och "befälen" i grupperna måste ta olika beslut för att just deras grupp ska bli de segrande. Det är bara en vild ide jag precis fick men man kanske kan testa på det i alla fall? Eller vad säger ni? Smile

Det låter jävligt bra Very Happy:D
Till överst på sidan Gå ner
Xinned

Xinned


Antal inlägg : 57
Join date : 09-09-24
Age : 37
Ort : Grödinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 8:55 pm

Får jag föreslå att man börjar med 2vs2 och ser vart det leder någostans och sedan ökar man på antalen.
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 9:34 pm

Bra ide!


Okej men ska vi försöka testa det nu på söndag kanske? Om någon mer är villig att testa nått nytt? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 9:50 pm

vi tar med oss allt vi diskuterar här o testar Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 10:04 pm

Super! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
hebbe

hebbe


Antal inlägg : 40
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Grödinge/Vårsta

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 10:33 pm

jag kommer inte vara med på söndag pga hockey träning. men en annan sak vi bör tänka på är att oftast när man går i små grupper så blir det så att man oftast går med personer man brukar spela med, så för att öka "ledar" känslan så föreslår jag att man rör runt lite i grytan och spelar med några man inte brukar spela med för då blir det extra viktigt att man noggrant förklarar och demonstrerar hur man ska spela + att man lär känna alla i T.A.S.K.
Rätta mig i fall jag har fel.
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 10:37 pm

hebbe skrev:
jag kommer inte vara med på söndag pga hockey träning. men en annan sak vi bör tänka på är att oftast när man går i små grupper så blir det så att man oftast går med personer man brukar spela med, så för att öka "ledar" känslan så föreslår jag att man rör runt lite i grytan och spelar med några man inte brukar spela med för då blir det extra viktigt att man noggrant förklarar och demonstrerar hur man ska spela + att man lär känna alla i T.A.S.K.
Rätta mig i fall jag har fel.

Jag tycker det där va väldigt bra sagt, för om ingen hade sagt det där så hade nog fömodligen folk bara gått ihop med den dom brukar spela mest med. Så det där kan va en riktigt bra sak som vi ska tänka på Smile
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 10:43 pm

Jag tycker oxå vi ska öva oss hur man förflyttar sig etc inte för att jag tycker att vi är dåliga på det men allt kan bli bättre Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 10:57 pm

Vi kan nog behöva öva på lite allt möjligt allt ifrån för flytning till ledarskap. Funderar på om man kanske ska lära vissa personer hur man smyger och hur man INTE gör. Razz

Fast nått jag verkligen tycker vi borde öva på som jag har märkt lite brister på både i uringe och ruinstaden är hur man täcker sina kamrater när man rycker framåt. För en hel del personer täcker verkligen inte sina lag kamrater när man håller på att rycka framåt mot fienden. Det är ju faktiskt rätt viktigt att man gör det om det nu skulle bli så att man hamnar i en eld strid mitt under sin framryckning. För om man täcker varndra så minskar man chansen att hela gruppen blir ut slagen så fort man kommer in i strid.

Kan ju helt klart att va värt att tänka på tycker ja.


Senast ändrad av Sargeswe den tis sep 29, 2009 11:12 pm, ändrad totalt 4 gånger
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytis sep 29, 2009 10:59 pm

Sargeswe skrev:
Vi kan nog behöva öva på lite allt möjligt allt ifrån för flytning till ledarskap. Funderar på om man kanske ska lära vissa personer hur man smyger och hur man INTE gör. Razz

det är nog saker som kommer med tiden, men egentligen är det bara sunt förnuft och ta det lugnt Razz
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 9:26 am

jag tror det e viktigt att vi inte har några måsten bara Smile alla som vill får men ingen måste! Smile
eller?
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 9:50 am

bra snack gustav Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 11:20 am

Gurra skrev:
jag tror det e viktigt att vi inte har några måsten bara Smile alla som vill får men ingen måste! Smile
eller?

Helt klart Smile Men det är ju också värt att läga fram dessa ideer på kommande spel för att kolla intresset hos folk.
Till överst på sidan Gå ner
Xinned

Xinned


Antal inlägg : 57
Join date : 09-09-24
Age : 37
Ort : Grödinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 9:21 pm

Tänkte med uniformer att det är taktiskt och se ut som skit för då blir man ofta underskattad, det kan vi ta till vår fördel. Själva grundtanken med att alla ser likadana ut är att stärka moralen vilket jag inte tror vi behöver. Något som vi däremot bör skaffa är en fana att ha med oss till spel som ruinstaden så vi ser lite mer representativa ut.
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 9:43 pm

En fana skulle va väldigt ballt att ha faktiskt.
Till överst på sidan Gå ner
Xinned

Xinned


Antal inlägg : 57
Join date : 09-09-24
Age : 37
Ort : Grödinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 9:45 pm

Det verkar inte som så många lag har det.
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptyons sep 30, 2009 9:46 pm

Nää. Men dom som har det har förmodligen med sig den till berget eller liknande events skulle jag tipa på.
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytor okt 01, 2009 9:11 am

Hur ska vi fixa en fana då ?
Nån som e en jävel på att sy/brodera ? Razz

Men nu kommer vi få ett nytt ämne att prata om , att hur den ska se ut ,

Simpelt o enkelt , vi tar en svart trasa o trycker TASK på den
Till överst på sidan Gå ner
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytor okt 01, 2009 9:13 am

gusten, de är väl lika svårt att fixa en fana som att gå på bolaget, de är ju bara att köpa 1 åeelr fixa sån där tryckgrej man kan göra hemma Smile
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytor okt 01, 2009 9:22 am

chrill skrev:
gusten, de är väl lika svårt att fixa en fana som att gå på bolaget, de är ju bara att köpa 1 åeelr fixa sån där tryckgrej man kan göra hemma Smile

har sånna papper så det ända vi behöver är en stor tygbit, strykjärn och en färgskrivare Razz och komma på hur en eventuell fana ska se ut Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Emptytor okt 01, 2009 9:22 am

ja men alla vill ju ha badass grejer vafan Razz erik kan trycka han har sånt hemma som man kan trycka själv Very Happy elephant
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Taktik! hur ska vi bli grymma?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb :: almänt :: Övrigt-
Hoppa till: