T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb

Ett gäng från tumba som utövar airsoft
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Taktik! hur ska vi bli grymma?

Gå ner 
+10
Gorolainen
wiss
chrill
skytten
hebbe
Xinned
Sargeswe
Axel
Gusten
Gurra
14 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 9:24 am

hahha botkyrka vafan tror du aina kommer haffa dej jao!
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 11:52 am

jag har en botkyrka-flagga som jag "lånade" från komunalhuset för 5 år sedan Smile Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 12:00 pm

hahahaahaha fan vad nice Razz vi får skriva dogge doggelito 4-life på den sen har vi en fana Wink
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 12:11 pm

Gurra skrev:
jag har en botkyrka-flagga som jag "lånade" från komunalhuset för 5 år sedan Smile Rolling Eyes
Har en jävligt cool bild jag gjorde med just botkyrka loggan då den håller en m4 i ena handen och en glock i den andra Razz kan lägga upp den när jag kommer hem Razz
Till överst på sidan Gå ner
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 12:14 pm

fett jao! du är bara för cool!
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 12:17 pm

chrill skrev:
fett jao! du är bara för cool!

jag vet Cool
Till överst på sidan Gå ner
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 12:21 pm

aiight
Till överst på sidan Gå ner
chrill

chrill


Antal inlägg : 145
Join date : 09-09-23
Age : 35
Ort : tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 12:30 pm

fan! eric!!! du ger fan i botkyrka killens fisk! yxan kan du ta bort men fan inte fisken, den är ju fan helig!
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptylör okt 03, 2009 6:15 pm

chrill skrev:
fan! eric!!! du ger fan i botkyrka killens fisk! yxan kan du ta bort men fan inte fisken, den är ju fan helig!
Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Airsoft
Till överst på sidan Gå ner
wiss

wiss


Antal inlägg : 79
Join date : 09-09-24
Age : 30
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytis okt 13, 2009 1:45 am

Tråkigt som man hade på Datakunskap A idag så var man ju tvungen att göra en egen Twisted Evil

chrill skrev:
fan! eric!!! du ger fan i botkyrka killens fisk! yxan kan du ta bort men fan inte fisken, den är ju fan helig!
OCH....Ja han får ha kvar fisken
Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Taskbotkyrka
Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Taskbotkyrkamask

Aidee, kolla mina paint skillz brushan monkey Wink
Till överst på sidan Gå ner
Gorolainen

Gorolainen


Antal inlägg : 41
Join date : 09-10-02

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: taktiker   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytis apr 20, 2010 6:06 pm

Hej!
Jag har ju knappt hälsat på några när vi har lirat i Klacken!
Måste ta o snacka lite mer med er!

Förslag från mig när de gäller taktik, dela in oss 3 o 3?
Ha radiosamband men även att vara hyfsat nära varandra så att man kan säga till den andra gruppen "FIENDER HÖGER"
så kan dem plocka ut dem istället för att vi ska vara ned-pinnade hela tiden och riskera att dö i onödan?

Samt att alla ser ut exakt likadana ut när man springer runt på ett fält och knappt känner igen sig själv så kanske man kan göra som så att man har någon slags markering att "Här är jag från tumba-laget" så man kan ropa på personen att hjälpa till eller flanka etc.

Första tanken va att han något på baksidan av huvudet, så som vit tejp eller något. ganska lätt och se huvudena på varandra. Tips och tycke hittills?

Med vänliga hälsningar
Daniel Cool
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytis apr 20, 2010 6:12 pm

@ Daniel!

Vet inte vem du är :p men en väldigt bra ide, tjep i bakhuvet kanske lite svårt då vi bara har 1 i laget som har hjälp Razz men visst om någon är sugen på att tejpa fast håret så kör hårt Razz

Lättast vore ju ifall man hade någons sorts markering på över armarna eller på ryggen på västen/jackan,tröjan Smile
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytis apr 20, 2010 6:57 pm

ACU uniform är det många som börjat köra + att patchar är på G Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytis apr 20, 2010 7:58 pm

Våga vägra ACU skyttmister Razz <3
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytis apr 20, 2010 8:07 pm

nevah! så jävla snyggt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Frazz3

Frazz3


Antal inlägg : 43
Join date : 09-09-24
Age : 32
Ort : Tumba/Uttran

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptyons apr 21, 2010 8:32 pm

Gusten skrev:
Våga vägra ACU skyttmister Razz <3

3 till i laget som får de snart, Thommy, Emil och jag Razz
Till överst på sidan Gå ner
ImpaN

ImpaN


Antal inlägg : 48
Join date : 10-04-11
Age : 32
Ort : huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptyons apr 21, 2010 8:46 pm

de där med att man ska bli lite mer samspelta skulle ju kunna fungera genom ett möte.
Där alla kommer överens om tecken och ord till vissa rörelser.
Sedan bestämmer man vilka som ska hålla lite längre bak och vilka som ska köra defensivt och vilka som ska hålla lite mer åt sidan o vilka fram och bak .
Sen kan man ju alltid gå 3 och 3 och hålla kontakten men samtidigt ska inta man vara allt för långt från varandra.

och sedan en sak till vi kan testa är så kallad "b-rush" då man bästemmer en sak tex en flagga som ska tas och då kör man i 2 grupper tex "rött" "gult".
Sedan ska dom röda hålla flaggan och dom gula har en viss tid på sig att eliminera dom röda och ta flaggan.
På så sätt kan man tränas på både reflexer och teamplay, (efter som man måste hela tiden prata efter som att de ska gå fort och då kommer man möta rätt mkt motståndare).
Samtidigt så är det lite roligt och på så sätt lär man käna varandra lite bättre som jag gärna skulle vela göra.


mvh .impan "sami"


Senast ändrad av ImpaN den ons apr 21, 2010 9:51 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
ImpaN

ImpaN


Antal inlägg : 48
Join date : 10-04-11
Age : 32
Ort : huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptyons apr 21, 2010 8:53 pm

What a Face


Senast ändrad av ImpaN den ons apr 21, 2010 10:00 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Felix Steiner

Felix Steiner


Antal inlägg : 51
Join date : 09-09-24
Age : 37
Ort : Tumba

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptyons apr 21, 2010 8:59 pm

Inte för att klaga men det blir mycket lättare att läsa om du använder punkter i dina meningar.
Till överst på sidan Gå ner
ImpaN

ImpaN


Antal inlägg : 48
Join date : 10-04-11
Age : 32
Ort : huddinge

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptyons apr 21, 2010 9:14 pm

Felix Steiner skrev:
Inte för att klaga men det blir mycket lättare att läsa om du använder punkter i dina meningar.
sry är finsk och har dystleksi eller vad de nu heter men jag fixade de så gott jag kunde :/.
Till överst på sidan Gå ner
Gorolainen

Gorolainen


Antal inlägg : 41
Join date : 09-10-02

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptyfre apr 30, 2010 2:12 pm

ImpaN skrev:
Felix Steiner skrev:
Inte för att klaga men det blir mycket lättare att läsa om du använder punkter i dina meningar.
sry är finsk och har dystleksi eller vad de nu heter men jag fixade de så gott jag kunde :/.


Oh oh.....awkward silent
Till överst på sidan Gå ner
Hurtig.

Hurtig.


Antal inlägg : 20
Join date : 10-05-20
Age : 33
Ort : Älta

Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Emptytor maj 20, 2010 2:12 pm

Tjena grabbar! Första posten på detta forum! Very Happy

Det enda som krävs för att bli grymma är att spela tillsammans, öva på kommunikation och mycket rörelse.
Dessa tre grejer är viktiga för att:

Spela tillsammans: Ni lär er varandras spelstilar och kan på så sätt anpassa er till varandra.

Kommunikation: Ni övar på att ge varandra korrekt och relevant information i korta meningar för att slippa missförstånd. Viktigt är också att ni talar tydligt utan allt för många "onödiga" ord eller läten såsom t.ex. "ööh". Tänk också på att inte prata för fort. Då kanske man måste upprepa samma sak flera gånger och det kan vara snålt med tid i vissa situationer så att säga. Innan jag går på nästa punkt vill jag bara säga en sak: HANDSIGNALER BEHÖVS INTE OM NI REDAN ÄR I EN ELDSTRID MED FIENDEN.

Rörelse: Ett stationärt mål är lättare att utmanövrera. De som spelat på Klacken har säkert märkt att de som står/sitter/ligger bakom samma träd/sten/lövhög blir utskjutna ganska fort i ca 90% av fallen. Så om ni rör er som en grupp så blir det svårare för fienden att manövrera ut er.

Exempel: Åtta av era killar är i en ganska lång eldutväxling med fienden. Fienden märker att de inte kommer så mycket längre och börjar röra sig åt höger för att flankera er. Se till att möta deras anfall då (jag är säker på att de flesta förstår vad en Counter-attack betyder). Det kan räcka med två, tre gubbar för att trycka tillbaka eller bara hålla fienden på samma plats tills någon/några kan komma och hjälpa till.
Det är i såna här situationer som Kommunikation och Rörelse är mycket viktiga punkter.

Se till att ni ger varandra konstruktiv kritik också. Det är ett bra sätt att bli bättre på som individ. Dela in grupperna i par som spelar med varandra under dagen eller under ett spel och sen efter rundorna kan ni utvärdera varandra.

Det är mina fem ören så att säga! Kör hårt nu! afro
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Taktik! hur ska vi bli grymma?   Taktik! hur ska vi bli grymma? - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Taktik! hur ska vi bli grymma?
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb :: almänt :: Övrigt-
Hoppa till: