T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb

Ett gäng från tumba som utövar airsoft
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 task tar klivet till en tvättäkta förening...

Gå ner 
+3
Gusten
Jakob
Gurra
7 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa

100kr i medlemsavgift / år
det låter bra
task tar klivet till en tvättäkta förening... Vote_lcap93%task tar klivet till en tvättäkta förening... Vote_rcap
 93% [ 13 ]
ne jag vill betala mer
task tar klivet till en tvättäkta förening... Vote_lcap7%task tar klivet till en tvättäkta förening... Vote_rcap
 7% [ 1 ]
jag vill bara pröjsa 50kr :(
task tar klivet till en tvättäkta förening... Vote_lcap0%task tar klivet till en tvättäkta förening... Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totalt antal röster : 14
 

FörfattareMeddelande
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 4:59 pm

hej på er alla. För att göra möjligheten för att få en mark att spela på har jag börjat titta på att starta en förening Smile
Detta kommer medföra många positiva fördelar...
Jag vill veta om det är några som är intresserade av att sitta med i styrelsen?

Ett första styrelsemöte kommer att hållas innan spelet den 27 mars

/gurra


Senast ändrad av Gurra den tor mar 18, 2010 5:48 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Jakob




Antal inlägg : 21
Join date : 09-09-27

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:03 pm

som en av co founders till task får man väl anmäla sig som frivillig Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:06 pm

förening ? styrelse ? wtf ? xD

Vad är det för fördelar man får ut av det ?

Och det där ang styrelse , så tror jag inte att så många skulle acceptera att 10 pers sitter o bestämmer om vad dom ska göra o vad dom ska ha på sig eller vad det nu innebär. visst jag kan tänkta mig att sitta med i styrelsen , men det skulle nog funka bäst att vi hade våra möten , innan/efter spel och dom som vill vara med får komma dit o säga sitt , är man inte där så kan man inte påverka dom beslut som tas på plats.

Det e min åsikt

men jävligt bra tänkt gurra Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Jakob




Antal inlägg : 21
Join date : 09-09-27

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:14 pm

Euroflies skrev:
förening ? styrelse ? wtf ? xD

Vad är det för fördelar man får ut av det ?

Och det där ang styrelse , så tror jag inte att så många skulle acceptera att 10 pers sitter o bestämmer om vad dom ska göra o vad dom ska ha på sig eller vad det nu innebär. visst jag kan tänkta mig att sitta med i styrelsen , men det skulle nog funka bäst att vi hade våra möten , innan/efter spel och dom som vill vara med får komma dit o säga sitt , är man inte där så kan man inte påverka dom beslut som tas på plats.

Det e min åsikt

men jävligt bra tänkt gurra Very Happy

Fördelar: Man kan få bidrag i form av cash. Det styrelsen bestämmer är ju inte vilka vapen/camo osv folk ska ha på sig. Utan styrelsen tar på sig ansvar som angår själva föreningen. dvs vad ska bidragen gå till osv. En annan fördel är väl att som seriös förening så kan man göra deals med butiker t.ex. vapenbutiken. Sådant som styrelsen tar tag i.
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:15 pm

Då hänger jag med , sign me up !
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:33 pm

men en sån där snabb fråga , vad/vart ska vi få bidrag ifrån ? ska vi köra med sponsorer ? det kanske är sånt vi kommer diskutera den 27e.
Till överst på sidan Gå ner
Jakob




Antal inlägg : 21
Join date : 09-09-27

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:38 pm

Euroflies skrev:
men en sån där snabb fråga , vad/vart ska vi få bidrag ifrån ? ska vi köra med sponsorer ? det kanske är sånt vi kommer diskutera den 27e.


Staten ofc Smile

http://www.sverok.se/

Sverok får pengar av staten, föreningar får pengar av sverok Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:45 pm

För att få lite struktur Razz

Styrelse "kandidater"

1.Gurra
2.Jakob
3.Gusten
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:46 pm

ja som jakob sa så har styrelsen inget med spelet i sig att göra, inget med kammo eller speltyper m.m

utan framförallt så har vi en styrka i att vi har botkyrka kommun i ryggen när vi letar efter mark att spela på (tror dom måste fixa det åt oss)
sen har vi möjlighet att söka bidrag för tex när vi anordnar större spel m.m
och att vi får tillgång till kommunens lokaler, om vi vill ha en årlig task-fest...

sen via sverok har vi möjlighet att få bidrag (ca 4000:-/år + 75:-/ medlem)
som vi kan använda för att betala delar av spelkostnader när vi åker till spel ( roligt / berget) även resekostnader
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:54 pm

javisst självklart kan man det , men att ta bidrags pengarna och betala t ex berget resa tycker jag låter lite väl vulgärt. Då vi bara kommer vara ett fåtal spelare från task per år som åker dit antagligen. Men vi kan ju ta o diskutera det den 27e.

100:- avgift ? Hur fungerar det då ? vad får jag rätt till o jag betalar som dom som inte betalar inte har? Det borde vara helt frivilligt att betala den summan , men det måste ju finnas fördelar och nackdelar :p

så som du sa , roligt/berget + rese kostnader eller nåt.
Till överst på sidan Gå ner
Jakob




Antal inlägg : 21
Join date : 09-09-27

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:56 pm

Euroflies skrev:
javisst självklart kan man det , men att ta bidrags pengarna och betala t ex berget resa tycker jag låter lite väl vulgärt. Då vi bara kommer vara ett fåtal spelare från task per år som åker dit antagligen. Men vi kan ju ta o diskutera det den 27e.

100:- avgift ? Hur fungerar det då ? vad får jag rätt till o jag betalar som dom som inte betalar inte har? Det borde vara helt frivilligt att betala den summan , men det måste ju finnas fördelar och nackdelar :p

så som du sa , roligt/berget + rese kostnader eller nåt.

Är vi en förening så kommer det va obligatoriskt med en medlemsavgift. Men seriöst, den jäkeln som sysslar med airsoft och inte har råd med en avgift på 100 kr / år vill jag träffa Razz Inte billigaste hobbyn direkt.

Men hur blir det med de som är under 18?
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 5:59 pm

är man under 18 kostar det 200 Wink
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 6:04 pm

jag har en tanke om att folk under 18 blir någon form av junior medlem kanske typ 50:-/år

tex kan ju patcharna ingå vid betalad medlemsavgift dvs du kan bara få patchen om du är medlem Smile
eller så kan man använda det till korv/hamburgare vid längre spel Smile

bidragen ska ju självklart stödja dom som betalt medlemsavgift, inte till berget i år men kanske nästa år om fler åker.
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 6:08 pm

Hade tänkt att slänga upp en sån här tråd just angående sverok och att bli en förening men de blev aldrig av pga lathet och skolarbete. Härligt i alla fall att de har kommit upp en tråd nu, och en årsavgift på 100kr är verkligen ingenting så ja tror de inte kommer finnan någon som kommer vara negativ till denna ide.
Till överst på sidan Gå ner
skytten

skytten


Antal inlägg : 285
Join date : 09-09-23
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 6:23 pm

Tycker det låter som en toppen idé!

1.Gurra
2.Jakob
3.Gusten
4.Skytten
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Till överst på sidan Gå ner
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:16 pm

Gurra skrev:
jag har en tanke om att folk under 18 blir någon form av junior medlem kanske typ 50:-/år

tex kan ju patcharna ingå vid betalad medlemsavgift dvs du kan bara få patchen om du är medlem Smile
eller så kan man använda det till korv/hamburgare vid längre spel Smile

bidragen ska ju självklart stödja dom som betalt medlemsavgift, inte till berget i år men kanske nästa år om fler åker.

ja självklart , men om personer under 18 fyller 18 samma år , t ex jakob som fyller 18 mitt i säsongen , så ska väll han betala 50 kr till , eller klarar han sig säsongen igenom på 50 kr ? Razz

Och att iaf 1 patch ingår vid betalning av medlems avgift är totalt acceptabelt , men ifall man vill ha fler får man köpa dom.
Men vem ska vara "ordförande" och vem ska ha hand om lag kassan ?

sen en sak till , vilka ska få bli medlemmar ? vem som helst ? eller bara dom som endast kommer fokusera på task och inte andra lag ?
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:33 pm

till och börja med ska vi nog vara lite restriktiva med vilka som blir medlemmar... likväl som vi är med forumet nu...

man kommer att få betala full avgift det året man fyller 18 (om man fyller inom säsongen)

jag kan tänka mig att 2 patchar ingår sen kan man köpa flera, och vi kan även titta på kläder, klistermärken med logga m.m Smile

efter som jag startar upp klubben nu iår så tänkte jag vara ordförande Smile
sen väljer vi antingen att behålla styrelse platser eller byta... det röstar vi om vid årsmötet/festen Wink

kassör bör ju någon vara som har lite koll på vad det innebär

platser som behövs:
ordförande
vice ordförande
kassör
sekreterare
ledarmot 1
ledarmot 2
ledarmot 3

detta är bara en ide... vi får prata mer på lördag Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Nikkaboy

Nikkaboy


Antal inlägg : 116
Join date : 09-09-23
Age : 36
Ort : Telefonplan/västberga

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:35 pm

Har inga problem att betala mig en liten avgift som sen lite senare tillfälle säkerligen kommer betalas tillbaka med annat sätt.. måltid vi långa spel eller utflykter till roligt.. på tal om de.. Kommer roligt fortsätta i år, hörde något angående om att det ändrats en del där borta?? nån som kan något mer om detta? Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:49 pm

Kassör tycker jag ska överlåtas till er som är lite "äldre" Razz

Men tycker annars att allt låter super bra! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jakob




Antal inlägg : 21
Join date : 09-09-27

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:51 pm

Jakob for vice president då! Smile Jag åtar mig gärna den platsen om taskarna anser mig värdig den platsen. Smile Anledning: Well, jag känner många personer som är inblandade i andra sverok grupper och har själv varit med lite och styrt. Så jag har faktiskt lite insikt och erfarenhet av just Sverok.
Till överst på sidan Gå ner
Gurra
Admin
Gurra


Antal inlägg : 284
Join date : 09-09-22
Age : 43
Ort : Ekerö

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:53 pm

då ska nog jakob vara kassör Shocked
Till överst på sidan Gå ner
https://task.swedishforum.net
Gusten

Gusten


Antal inlägg : 430
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Tumba

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:54 pm

Gurra skrev:
då ska nog jakob vara kassör Shocked

indeed !
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:56 pm

Gurra skrev:
då ska nog jakob vara kassör Shocked

Ja men då kör vi väll på det Smile Så länge vi har en kassör så är allt bra ^^
Till överst på sidan Gå ner
Jakob




Antal inlägg : 21
Join date : 09-09-27

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:57 pm

Haha, vad hände med niclas statement nu då? xD Men sure, är det där ni vill ha mig så Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sargeswe

Sargeswe


Antal inlägg : 374
Join date : 09-09-24
Age : 33
Ort : Stockholm, Huddinge

task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Emptytor mar 18, 2010 7:58 pm

Jakob skrev:
Haha, vad hände med niclas statement nu då? xD Men sure, är det där ni vill ha mig så Smile

Jag hade det bara som förslag, men om du känner dig manad att ta på dig ansvaret så säger jag inte emot! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty
InläggRubrik: Sv: task tar klivet till en tvättäkta förening...   task tar klivet till en tvättäkta förening... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
task tar klivet till en tvättäkta förening...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
T.A.S.K Tumba AirSoft Klubb :: almänt :: Övrigt-
Hoppa till: